Σάββατο 16 Μαΐου 2009

Και ξεκινά η απάντληση των καυσίμων του Ση Ντάϊμοντ


Επιχείρηση - μαμούθ στο βυθό της Σαντορίνης

Χωρίς δύτες, αλλά με τρία τηλεκατευθυνόμενα βαθυσκάφη-ρομπότ, εξοπλισμένα με υπερσύγχρονα μηχανήματα, ειδικά προσαρμοσμένα για το ναυάγιο του «Sea Diamond», αναμένεται να ξεκινήσει σήμερα και θα συνεχιστεί για τις επόμενες δέκα μέρες η επιχείρηση απάντλησης των πετρελαιοειδών από το κρουαζιερόπλοιο που βυθίστηκε στις 5 Απριλίου του 2007 στο λιμάνι της Σαντορίνης. Η επιχείρηση απάντλησης καυσίμων με κωδικό «Sea Diamond» αποτελεί ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα κι εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα.Αν και διεθνώς έχουν γίνει και σε μεγαλύτερα βάθη ανάλογες επιχειρήσεις, όπως συνέβη στην περίπτωση του δεξαμενόπλοιου «Prestige» στον Ατλαντικό, στο Αιγαίο θα είναι η πρώτη φορά που θα πραγματοποιηθεί απάντληση καυσίμων βυθισμένου πλοίου σε τέτοιο βάθος.Το κόστος της επιχείρησης υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα έξι εκατομμύρια δολάρια και θα επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρία Luis Hellenic Cruises και κατ’ επέκταση την ασφαλιστική της εταιρία West Of England.Κυρίαρχο ρόλο στην απάντληση των καυσίμων θα έχει το ειδικό σκάφος καταδυτικών εργασιών, το οποίο θα δίνει εντολές σε τρία βαθυσκάφη-ρομπότ που θα εκτελέσουν όλες τις υποβρύχιες εργασίες στο κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου.Η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων αποτελείται από τρία βασικά στάδια. Σύμφωνα με το σχέδιο, το πρώτο στάδιο αφορά στην απάντληση όσων καυσίμων μπορούν να βγάλουν στην επιφάνεια από το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου. Η ποσότητα αυτή εκτιμάται ότι θα είναι από 27 έως 113 τόνοι πετρελαιοειδών. Το δεύτερο στάδιο είναι η στεγανοποίηση όλων των ανοιγμάτων του βυθισμένου σκάφους, για την αποφυγή τυχόν διαρροής καυσίμων στο μέλλον.Το τρίτο στάδιο των εργασιών αφορά την περισυλλογή όσων καυσίμων διαρρεύσουν κατά τη διάρκεια των δύο προηγούμενων εργασιών στην επιφάνεια της θάλασσας.Το έργο ανέλαβε ο ξένος οίκος Dronik Maritime Consultants Ltd, ο οποίος συνέταξε τη σχετική μελέτη για λογαριασμό της πλοιοκτήτριας εταιρίας και την ενέκρινε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, που εκτελεί χρέη τεχνικού συμβούλου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας.Την ευθύνη για την περισυλλογή όσων πετρελαιοειδών βγουν στην επιφάνεια της θάλασσας θα έχει η εταιρία Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος, η οποία έχει εκπονήσει ειδική μελέτη για την αντιμετώπιση πιθανής διαρροής τους. Στον τόπο του ναυαγίου θα υπάρχει ένας «στόλος» με 8 σκάφη διάφορων τύπων, εκτός από το ειδικό σκάφος καταδυτικών εργασιών και τα τρία ειδικά εξοπλισμένα βαθυσκάφη. Στην επιχείρηση θα συμμετάσχουν το «Αιγίς» μήκους 65 μέτρων, δύο σκάφη περισυλλογής πετρελαιοειδών από την επιφάνεια της θάλασσας, πλωτό με γερανό, δύο ταχύπλοα σκάφη συντήρησης φραγμάτων, δύο σκάφη υποστήριξης. Τα σκάφη είναι επανδρωμένα με 21 άτομα προσωπικό διάφορων ειδικοτήτων και μπορούν να εργάζονται 24 ώρες το 24ωρο.Το χρονικό της τραγωδίαςΔύο ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από το ναυάγιο του «Sea Diamond» στο λιμάνι της Σαντορίνης. Ηταν λίγα λεπτά μετά τις 3.30 το απόγευμα της Μεγάλης Πέμπτης 5 Απριλίου 2007, όταν το κρουαζιερόπλοιο προσέκρουσε σε ξέρα έξω από τον Αθηνιό. Την επόμενη μέρα το «Sea Diamond» βυθίστηκε παρασύροντας στο βυθό το 45χρονο Γάλλο Ζαν Κριστόφ Αλέν και τη 16χρονη κόρη του, Ναάντ. Η βύθιση του κρουαζιερόπλοιου ξεσήκωσε τους κατοίκους της Σαντορίνης που ζητούσαν την ανέλκυση του ναυαγίου, το οποίο, όπως καταγγέλλουν, αποτελεί «ωρολογιακή βόμβα» για το θαλάσσιο περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής. Η πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια εταιρία του «Sea Diamond» σημειώνουν ότι η επιχείρηση είναι μία ακόμη έμπρακτη επιβεβαίωση του ενδιαφέροντός τους για τη Σαντορίνη και τις ελληνικές θάλασσες.





------------------------------------------------------------------------------


Sea Diamond: Αρχίζουν οι εργασίες απάντλησης
Θεοδοσία Κοντζόγλου - 16/05/2009

Το πλοίο βυθίστηκε τον Απρίλιο του 2007Αρχίζουν το Σάββατο 16 Μαΐου στη Σαντορίνη οι εργασίες απάντλησης των ρυπογόνων ουσιών από το Sea Diamond, που βυθίστηκε τον Απρίλιο του 2007.Ήδη στο νησί βρίσκεται ειδικό σκάφος (VO SATISFACION), από το οποίο θα ελέγχονται τρία μικρότερα βαθυσκάφη κατά τη διαδικασία απάντλησης.Σύμφωνα με τον Γιώργο Ιατρίδη - εκπρόσωπο της διαχειρίστριας εταιρίας ΛΟΥΗΣ-, το κόστος αναμένεται γύρω στα 6 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα καταβάλει η εταιρία παρά το γεγονός ότι θεωρεί πως δεν ευθύνεται για την πρόσκρουση και τη βύθιση του πλοίου. Ο κ. Ιατρίδης βεβαίωσε μέσω του ΣΚΑΪ ότι σε περίπου τρεις εβδομάδες το πλοίο θα καταστεί τελείως ακίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον.Τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας Αναστάσης Παπαληγούρας, όσο και ο δήμαρχος της Σαντορίνης Άγγελος Ρούσος, δήλωσαν στον ΣΚΑΪ ότι σε περίπτωση που διαπιστωθεί από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο ή από άλλον επιστημονικό φορέα ότι το πλοίο είναι ακίνδυνο, τότε δε θα απαιτηθεί η ανέλκυσή του.Η συντονιστική επιτροπή Θηραίων καλεί τους πολίτες του νησιού σε επαγρύπνηση.

Πηγή: http://www.skai.gr/master_story.php?id=120920
--------------------------------------------------------------------
Θήραζειν: Και ο Θεός βοηθός...



Δεν υπάρχουν σχόλια: